Naše škola a její pedagogičtí zaměstnanci již třetím rokem pracují na tom, aby žáci jen pasivně neseděli v lavicích, ale byli aktivně zapojeni do výuky pomocí Kaganovy kooperativní výuky. Proto se často vzdělávají jak u nás, tak v zahraničí. Abychom se ujistili, že jsme na správné cestě, rozhodlo se vedení školy díky Erasmu+, vycestovat do zahraničí a nasbírat zkušenosti vypovídající o tom, jak to vypadá ve škole, kde se těmito metodami vyučuje. V červnu se tedy zúčastnili týdenní stáže na Rosendale school v Londýně. Škola má bohaté zkušenosti a celý pedagogický sbor je do Kaganovy kooperativní výuky zapojen.
Ujistili jsme se, že Kaganovy kooperativní struktury jsou plně využitelné jak v průběhu celé hodiny, tak pro různé stupně vzdělávání. Tyto struktury již s lehkostí zvládaly malé děti v mateřské školce. Aktivity se mohou efektivně střídat, nezaberou mnoho času, pokud jsou správně nastaveny, mohou být využity ve všech fázích hodiny a co je nejdůležitější, každý efektivně pracuje na svém úkolu. K tomu navíc rozvijí spolupráci mezi žáky, ale hlavně také posiluje kolektiv a ducha třídy.
Velmi zajímavé byly také rozhovory s ředitelkou školy a metodičkou o tom, jak probíhá organizace práce, školení a pedagogické porady. Kolik času učitelé tráví ve škole a na kterých aktivitách pracují v týmech. Inspirativní bylo pozorovat chod školy, formu trávení školních přestávek, začleňování pohybu na čerstvém vzduchu, samotný průběh hodiny, kázeň v hodinách a další.
Každý, kdo pracuje ve školství a svou práci má rád, je vždy vděčný za tuto zkušenost. Nejen, že ho pracovně „nakopne“, ale také inspiruje ke změnám, které pak mají pozitivní vliv na žáky.