Název projektu: Vzděláváme se, abychom mohli vzdělávat a vést Registrační číslo: 2023-1-CZ01-KA121-SCH-000126751 Částka na reaizaci: 26 468,00 EUR Délka realizace projektu: 01.07.2023 - 31.08.2024
Cíle projektu:
Cíl 1: Podpořit neaprobované učitele vyučující cizích jazyk Cíl 2: Podpořit učitele s nízkou jazykovou vybaveností Cíl 4: Dlouhodobě zvyšovat dovednosti koordinátora kooperativního učení Cíl 7: Zvyšovat metodickou úroveň pedagogů v jejich oboru Cíl 10: Zvýšit kompetence u vedoucích pracovníků v oblasti leadershipu a koučinku
„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“
Mezinárodní projekty
Díky akreditaci Erasmus získají organizace přístup k možnostem mobilit ve vzdělávání v rámci Klíčové akce 1 Programu. Klíčová akce 1 podporuje organizace při poskytování příležitostí k profesnímu a osobnímu rozvoji žáků nebo studentů, učitelů, lektorů a dalších pedagogických pracovníků.
Naše získaná akreditace se zaměřuje na školní vzdělávání, konkrétně na Mobility zaměstnanců ve školním vzdělávání, odborném vzdělávání, a přípravě a rovněž ve vzdělávání dospělých nebo na skupinové a individuální mobility žáků ve školním vzdělávání.
Jaké jsou výhody akreditace?
K získání akreditace musí organizace vypracovat plán pro provádění vysoce kvalitních mobilit a využívat je ke zkvalitnění své nabídky vzdělávání a odborné přípravy. Jakmile je organizace akreditována, může využívat těchto výhod:
STABILNÍ FINANCOVÁNÍ - Naše organizace se může spolehnout na finanční podporu Programu určenou každý rok na nové aktivity.
PŘÍLEŽITOSTI K RŮSTU A POZNÁVÁNÍ - Můžeme vyzkoušet nové typy aktivit nebo spolupráce s novými partnerskými organizacemi – aniž bychom museli pokaždé podávat novou žádost.
VYTVOŘENÍ VLASTNÍ STRATEGIE - Akreditace Erasmus nám umožní stanovit si vlastní cíle a zvolit si, jakou rychlostí je chceme plnit. Při jejich postupném naplňování je můžeme i aktualizovat podle našich potřeb.
INVESTICE DO BUDOUCNOSTI - Díky stabilnímu financování se můžeme zaměřit na dlouhodobé cíle. Pomocí mobility můžeme postupně zvyšovat kvalitu výuky a vzdělávání v naší organizaci.
„Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo Domu zahraniční spolupráce. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.“
Naše škola již více jak rok pracuje na efektivním zapojení nových a inovativních metod do výuky. Jedná se o zcela ojedinělé kooperativní struktury, na jejichž základě se do vyučování zapojí všichni žáci bez rozdílu. Cílem je totiž doslova "zvednout žáky ze židle" a dát jim prostor k vyjádření. O tom, že se několik učitelů naší školy vypravilo na dvoudenní seminář kooperativních metod do Manchestru, zde již bylo napsáno dříve.
V rámci projektu Erasmus + jsme se v letošním školním roce zapojili do dlouho očekávaného programu Kagan Cooperative Learning, tedy Kaganovo kooperativní učení. Myšlenka tohoto učení a zavedení kooperativních struktur u nás ve škole se zrodila téměř před rokem, kdy se náš pan ředitel rozhodl absolvovat první seminář v Manchestru . Postupně jsme se začali seznamovat s metodami učení, se strukturami a hlavní ideou tohoto učení, jež má kořeny ve Spojených státech. Výjezd do Anglie a účast na semináři o kooperativním učení se stal pro nás velkou výzvou.
Dvoudenní seminář se konal ve dnech 14. - 15. 11. v Manchestru a zúčastnilo se ho celkem 5 pedagogů naší školy. Kurz vedli zkušení lektoři, kteří v oboru pracují několik let a kteří nám ukázali mimo jiné také výsledky letité práce a úspěšnost struktur v porovnání s běžným a tradičním způsobem výuky. Celý seminář byl velmi aktivní. Jednotlivé struktury, s kterými jsme byly seznámeny, jsme si hned prakticky vyzkoušely a zároveň jsme diskutovaly o tom, při jaké příležitosti a činnosti danou strukturu použít, jaké sociální dovednosti daná aktivita žákům přinese, jaký účinek bude mít na vytváření týmu či třídy jako celku. Semináře se kromě našeho zastoupení, účastnili převážně učitelé z Anglie, ale také z Norska, kde s Kaganovými strukturami pracují více jak dva roky.
Školení se konalo ve dvou blocích. Každý den byl programově velice pestrý. Po celé dva dny jsme pracovali a komunikovali v týmech, učili jsme se tvořit různými způsoby dvojice i skupiny, pracovali jsme s časem, učili se používat Silent signal a taky jsme si ukázali, jakým způsobem se žáci mohou při práci ocenit, povzbudit a vzájemně si poděkovat.
Zavedením Kaganova kooperativního učení v naší škole nechceme zcela eliminovat tradiční pojetí výuky, chceme však, aby žáky škola bavila daleko více a hlavně, aby byli ve výuce zapojeni a účastnili se aktivně výuky úplně všichni. Toho bychom rádi dosáhli právě pomocí kooperativního učení, nových forem a metod výuky, využitím zajímavých interaktivních pomůcek apod. Systém výuky, kterým se naše škola vydala, je zcela ojedinělý a nový.
Věříme, že žákům i učitelům přinese radost ze samotného učení, hodně nových možností a hlavně spolupráci všech a aktivitu co největšího počtu zapojených žáků. Již americký průmyslník Henry Ford v 19. století řekl: " Spojení je začátek, setkávání je pokrok a spolupráce je úspěch."